Chirurgie dentară

Performanță, precizie, rezultate de succes.

Mediu modern, tehnologii avansate

Chirurgia orală este cea mai importantă specializare a medicinei dentare.

De multe ori, atunci când un medic stomatolog recomandă o intervenție de chirurgie orală, aceasta este privită cu teamă de către pacienți și considerată ca fiind o procedură dureroasă și costisitoare.

Cu toate acestea, ceea ce mulți pacienți nu realizează este faptul că în prezent chirurgia dentară este foarte avansată, că intervențiile chirurgicale se efectuează uzual în sfera stomatologiei și că, în fapt, include proceduri care se adresează unor afecțiuni des întâlnite.

Chirurgie dentară de top în Galați, la clinica Implantoart

În cadrul clinicii Implantoart, chirurgia orală se efectuează prin tehnici moderne și cu mijlocirea echipamentelor moderne, aceste premise creând condiții prielnice pentru avantajele chirurgiei dentare moderne:

·        Rata foarte crescută de succes al intervențiilor;

·        Rapiditatea intervențiilor;

·        Lipsa durerii;

·        Recuperarea rapidă;

·        Minimă invazivitate.

Fiecare pacient este diferit și fiecare caz este tratat corespunzător. În cea mai mare parte, chirurgia dentară cuprinde proceduri de ambulatoriu și pacienții pot relua, în general, activitatea normală în câteva ore sau în câteva zile.

O serie de afecțiuni pot necesita o intervenție chirurgicală orală. În continuare, vă vom prezenta principalele astfel de afecțiuni.

Dinți incluși

Molarii de minte, altfel cunoscuți sub numele de molarii 3, reprezintă ultimul set de dinți care se dezvoltă. Uneori acești dinți ies din linia gingiei, dar totuși maxilarul este suficient de mare pentru a permite spațiu pentru ei, însă de cele mai multe ori, nu este cazul.

Cel mai adesea, unul sau mai mulți dintre acești molari nu reușesc să erupă corect aliniați sau nu reușesc să erupă complet din gingie și rămâne blocați între osul maxilar și țesutul gingiei.

Molarii de minte incluși pot duce la inflamarea, durerea și infecția țesutului gingival din jurul lor. În plus, aceștia pot provoca leziuni permanente ale dinților, gingiilor și țesutului osos din apropiere și pot duce uneori la formarea de chisturi sau tumori care pot distruge secțiuni ale maxilarului.

Prin urmare, dentiștii recomandă persoanelor cu molari de minte ce nu pot să erupă și rămân incluși, eliminarea lor chirurgical, prin extracție.

Nu doar molarii de minte pot rămâne incluși. Și alți dinți pot avea aceeași problemă și pot provoca aceleași tipuri de probleme.

Pierderea unuia sau mai multor dinți

Implanturile dentare sunt o opțiune pentru pierderea dinților din cauza unui accident, ca urmare a unei infecții sau ca alternativă la punți și proteze dentare.

Implanturile sunt înlocuitori artificiali ai rădăcinilor dentare, fiind inserate chirurgical în țesutul osos și acționează pentru a stabiliza coroanele dentare pe care le susțin.

Implantul dentar reprezintă singura metodă de înlocuire a dintelui, în integralitatea sa.

Candidații adecvați pentru implanturile dentare trebuie să aibă un nivel și o densitate osoasă adecvate, nu trebuie să fie predispuși la infecții și trebuie să fie dispuși să mențină practici de igienă orală bune.

Infecții dentare

Durerea și umflarea feței, a gâtului sau a obrajilor pot indica o infecție.

Infecțiile din această zonă a corpului se pot dezvolta uneori în situații de urgență, care pun viața în pericol dacă nu sunt tratate prompt și eficient.

Chirurgia dentară poate ajuta la diagnosticarea și tratarea acestei probleme.

Tratamentul chirurgical, dacă este necesar, poate include incizia și drenarea zonei infectate, precum și extragerea dinților care ar putea fi implicați.

Infectii dentare tratate la Implantoart
Chirurgie dentară IMPLANTOART

Medicul stomatolog alege să efectueze o rezecție apicală dacă țesutul osos din jurul apexului radicular se infectează și dacă procedura endodontică clasică nu poate fi urmată din diverse motive:

• tratamentul defectuos al canalului radicular
  • morfologia anatomică specifică (canalele radiculare atipice)
  • când infecția nu poate fi tratată medicamenos
  • când accesarea canalului radicular poate compromite o punte dentară.

Dinți afectați puternic, dar recuperabili

Rezecția apicală este o procedură chirurgicală care îndepărtează acea parte a rădăcinii care este situată cel mai adânc în osul maxilar (vârful rădăcinii).

În cele mai multe cazuri, acest lucru este necesar atunci când apar infecții ale dinților și se formează un chist în țesutul osos. În timp, dacă problema este ignorată, chistul poate afecta alți dinți sau chiar perfora țesutul osos.

Chirurgia rezecției apicale este considerată o procedură chirurgicală orală standard. Este adesea o ultimă soluție pentru a menține chirurgical un dinte cu o leziune periapicală, care nu poate fi gestionat prin  tratament endodontic convențional.

Scopul principal al chirurgiei apicale este de a preveni migrarea bacteriilor de la sistemul de canal radicular infectat în țesuturile periradiculare, prin eliminarea focarului de infecție creat în vârful rădăcinii. Aceasta se realizează prin rezectarea zonei radiculare ce conține focarul de infecție.

Există o singură alternativă la această intervenție: extracția dentară. Deci, scopul principal al rezecției apicale este de a salva dintele.

Dinți afectați, nerecuperabili

Uneori, nici chiar endodonția nu poate face minuni în privința salvării anumitor dinți, netratați la timp, care au ajuns într-un stadiu prea avansat de cariere și infectare.

În această situație, singura soluție pentru eliminarea focarului de infecție este extracția dentară.

Solutii moderne de chirurgie dentara - Implantoart
Chirurgie dentară IMPLANTOART

Parodontoză în stadiu final

Extracția dentară va fi, de fiecare dată, în orice caz clinic, ultima soluție. Dinții naturali sunt prețioși, dezideratul stomatologiei moderne fiind menținerea dinților sănătoși pe arcade, pentru o durată cât mai mare din viața pacientului.

Dinții afectați de parodontoză își pierd în timp stabilitatea, devenind mobili.

Mobilitatea acestora afectează vorbirea, masticația, viața socială, aspectul fizic (dinții afectați de parodontoză suferă de retracție gingivală și par mult mai lungi) și sănătatea celorlalți dinți.

Atunci când parodontoza a fost depistată foarte târziu și nu mai este posibil niciun tratament, sau atunci când toate opțiunile de tratare au eșuat în mod repetat, neobținându-se un răspuns pozitiv din partea organismului, devine imperioasă extracția dentară a respectivului dinte.

Chirurgia dentară este necesară în condițiile în care micile probleme dentare dau naștere la simptome complicate care provoacă dureri insuportabile sau disconfort.

În condițiile moderne, chirurgia dentară contemporană este sigură, rapidă, lipsită de durerile si disconfortul bine-cunoscute din trecut. Suntem martorii evoluției spectaculoase a tehnicilor chirurgicale și a avansării stomatologiei.

Medicina dentară este din ce în ce mai sigură și are rezultate din ce în ce mai bune, adoptând, în același timp, o strategie puternică de prevenire a afecțiunilor orale.

Pentru tratamente de chirurgie dentară eficiente, sigure, nedureroase și rapide,

te așteptăm în Clinica Implantoart.