Endodonție

Arta de a salva dinți

Tehnologii endodontice

Endodonție avansată pentru tratamente de succes

Sănătatea dentară este parte din sănătatea ta generală

Avem grijă de zâmbetul tău!

Termenul de endodonție este derivat din două cuvinte grecești - „endo” care înseamnă înăuntru și „odoni” care înseamnă dinte.

Împreună, aceste cuvinte descriu studiul pulpei dentare. Specialiștii în endodonție sunt familiarizați cu o serie de boli care implică pulpa dentară și procedurile de tratare a acestora.

Salvându-vă dinții, un endodont vă poate ajuta să vă păstrați zâmbetul natural, astfel încât să puteți continua să mâncați alimentele preferate și să vă mențineți sănătatea generală.

Nimic nu arată, nu se simte și nu funcționează exact la fel precum dintele tău natural!

Proceduri utilizate în endodonție

• Tratamentul canalului radicular

Tratamentul constă în îndepărtarea pulpei necrozate, sterilizarea canalelor radiculare și obturația de canal menită să închidă etanș canalul radicular.

• Operația de retratare endodontică

Implică îndepărtarea coroanei și a materialului de obturație, astfel încât dintele care nu s-a vindecat corect sau a dezvoltat noi probleme să poată fi retratat, prin îndepărtarea țesutului bolnav și aplicarea unui nou material de obturație temporară, ulterior definitivă.

• Tratarea leziunilor sau fisurilor din dinți care implică pulpa dentară.

Milioane de dinți sunt tratați și salvați astfel în fiecare an, ameliorând durerea și însănătoșindu-i din nou.

Endodonție avansată Implantoart Galați
Endodonție Galați

Ce este pulpa dentară

În interiorul dintelui, sub smalțul alb și un strat dur numit dentină, se află un țesut moale numit pulpă.

Acest țesut conține vase de sânge, nervi și țesut conjunctiv, care ajută la creșterea rădăcinii dintelui în timpul dezvoltării sale.

Un dinte complet dezvoltat poate supraviețui fără pulpă, deoarece dintele continuă să fie hrănit de țesuturile care îl înconjoară.

Pulpa dentară este “inima” dintelui, țesut moale și sensibil la stimuli, bine protejat de două straturi mai dure, dentina și smalțul, care este cel mai dur țesut al organismului.

Această carcasă dură a pulpei o protejează de infectarea cu microbii prezenți în gură. În caz de carie dentară, mai întâi sunt afectate straturile exterioare ale dintelui, care, în timp, se erodează și formează găuri sau cavități ce în final expun pulpa dentară acestor microbi, precum și la temperaturi calde și reci. Deoarece pulpa este bogată în nervi și vase de sânge, infecția pulpei poate duce la sensibilitate și durere de dinți.

Pulpa dentară este formată din pulpă radiculară și pulpă coronară.

De ce este pulpa importantă pentru dinte

În componența acesteia intră mai multe tipuri de celule foarte importante pentru dezvoltarea dintelui:

• Celulele odontoblaste. Aceste celule au rol de a produce dentină reparatorie.
  • Celulele fibroblaste. Fibroblaștii sunt implicați în procesul de mineralizare al țesuturilor dentare dure.
  • Fibrele precum colagenul, elastina și reticulina.

Pulpa dentară are un rol major în:

• formarea și în mineralizarea dentinei;
  • hrănire a dentinei cu nutrienții necesari susținerii metabolismului celular.

Afecțiunile pulpei dentare sunt, în funcție de gradul de afectare:

• pulpita dentară reversibilă;
  • pulpită ireversibilă;
  • necroză pulpară.

Tratamentul de canal radicular

Un tratament modern al canalului radicular nu seamănă cu ce știam din trecut!

Este foarte asemănător cu o obturație normală și, de obicei, poate fi completat în una sau două întâlniri, în funcție de starea dintelui și de circumstanțele fiecărui caz în parte. Obturația unui canal radicular este nedureroasă, în condițiile noilor anestezici și extrem de eficientă.

Vă veți întoarce la zâmbet, mușcat și mestecat cu ușurință, în cel mai scurt timp.

Aceasta este una dintre cele mai frecvente proceduri pentru tratarea pulpei dentare în cazurile de carie dentară moderată, până la severă.

Dintele infectat va fi obturat la nivel de coroană, pentru a conferi acces la canalul radicular din interior.

Tot țesutul infectat este îndepărtat și odată ce dintele este curat, canalul radicular este mărit astfel încât să poată fi umplut cu un material de obturație temporară.

Odată ce dintele s-a vindecat, acest material este îndepărtat și înlocuit cu un material de obturație permanentă, dintele fiind astfel sigilat, pentru a preveni reapariția infecției. O coroană poate fi plasată peste dinte pentru a proteja dintele obturat de ulterioare deteriorări.

Endodonție Galați - Clinica Implantoart

Avantaje ale salvării dintelui natural prin tratamentul canalului radicular

• Masticație eficientă
  • Forță și senzație normală de mușcătură
  • Aspect natural
  • Protejează ceilalți dinți de uzură sau tensiune excesivă

Tratamentul de canal doare?

Deoarece pacienților li se administrează anestezic, canalul radicular nu este mai dureros decât o procedură dentară obișnuită, cum ar fi obturația.

Cu toate acestea, locul tratat este în general puțin dureros sau amorțit după procedură și poate provoca chiar disconfort ușor timp de câteva zile.

Endodontie clinica Implantoart

De unde știi dacă ai nevoie de un tratament de canal?

Tratamentele de canal sunt necesare pentru tratarea unui dinte crăpat din cauza rănirii sau geneticii, a unei carii profunde sau a problemelor survenite asupra unei obturații mai vechi.

Gradul de afectare a canalului radicular se diagnostichează prin radiografie, aceasta fiind absolut necesară în acest caz și pentru un tratament eficient, corect și sigur.

Există câteva simptome care înseamnă că este posibil să aveți nevoie de un tratament endodontic:

• Durere severă în timp ce mestecați sau mușcați;
  • Abces pe gingii;
  • Un dinte ciobit sau crăpat;
  • Sensibilitate persistentă la cald sau la rece, chiar și după ce stimulul a fost îndepărtat;
  • Gingii inflamate;
  • Durerea profundă și înnegrirea gingiei în zonă.

Endodonția salvează zâmbete!

Endodonție la clinica Implantoart din Galati

Nimic nu arată, simte și nu funcționează ca dintele tău natural. Periajul obișnuit și folosirea aței dentare, împreună cu consulturile stomatologice regulate, o dată la șase luni, te pot ajuta să îți păstrezi dinții naturali pentru o perioadă cât mai lungă de timp.

Uneori, dinții pot fi afectați de infecții sau boli și vor avea nevoie de îngrijiri suplimentare. De fiecare dată, trebuie să apelați la medicul stomatolog, pentru tratamente ce vă pot salva dinții.

S-ar putea să vă gândiți, de ce să nu renunț la un dinte, mai ales dacă nimeni nu îl poate vedea, dar această lipsă vă va afecta negativ calitatea vieții.

Lipsa dinților va provoca traume altor dinți, vă poate afecta capacitatea de a mesteca în mod corespunzător și vă va distruge, treptat, zâmbetul.

Dacă dinții lipsă nu vor fi înlocuiți rapid, ceilalți dinți rămași se vor mișca, în tendința de a umple golul produs, ocluzia va avea de suferit, anumiți dinți se vor toci, alții vor fi supuși fracturării datorită sarcinii exagerate, dinții înghesuiți și strâmbi vor crea premisele apariției de carii interdentare.

Extracția dinților este mai dureroasă decât tratamentul endodontic, iar înlocuirea unui dinte extras cu unul artificial necesită timp și costuri suplimentare.

Tratamentul endodontic modern este la rang de artă a salvării dinților, în cadrul clinicii Implantoart. Tehnicile, tehnologiile și materialele performante asigură tratamente sigure si eficiente, pentru zâmbete minunate!