Terapia cariei

Obturații moderne cu ionomeri de sticlă

Tratamente moderne la Implantoart

Equia Forte - Obturații cu ionomeri de sticlă

Prevenirea timpurie și tratamentul cariilor sunt cele mai simple moduri de a te asigura că nu vei pierde niciodată un dinte din cauza cariilor.

Dar cum tratează dentiștii o carie și ce sunt obturațiile dentare?

S-ar putea să te temi de stomatolog, deoarece îți este frică să auzi cuvintele: „Aveți o carie!”. Știi că medicul dentist va recomanda apoi o obturație pentru a repara dintele afectat.

Dar, știi cu adevărat că înseamnă să ai o carie sau modul în care dentistul repară dintele printr-o obturație?

În Clinica Implantoart, medicii se mândresc cu îngrijirea optimă a pacienților și le explică pe îndelete procedura, pentru a le asigura confortul necesar.

Vom explica mai jos cum reparăm un dinte cariat și care este rolul obturației. Sperăm că învățarea modului în care funcționează terapia cariilor te va liniști și va îndepărta o parte din frica și anxietatea pe care le poți avea.

Ce este o carie dentară?

O cavitate dentară este o cavitate lăsată în urmă, după ce bacteriile distrug o parte a unui dinte. Într-adevăr, cavitatea conține încă bacteriile care au creat gaura.

Dacă respectiva carie nu este tratată, acest lucru va duce la agravarea bolii și a infecției (răspândirea infecției, ducând la o eventuală deteriorare a dintelui și la o posibilă infecție a sângelui). În consecință, caria dentară trebuie îndepărtată.

De ce am nevoie de o obturație pentru a repara un dinte cariat?

Terapia cariei Implantoart

Caria dentară cauzează adesea sensibilitate dentară, pe măsură ce progresează mai adânc în dinte. Poate progresa pentru a expune nervii interiori și a compromite integritatea structurală a dintelui. Acesta poate deveni un loc de infecție și inflamație continuă. În consecință, medicul dentist trebuie să îndepărteze bacteriile cât mai curând posibil, pentru a preveni evoluția cariei.

Odată ce țesutul dentar afectat este îndepărtat, există încă o cavitate în dinte care va cauza probleme, cu excepția cazului în care este realizată o obturație.

Materialele de obturație împiedică pătrunderea bacteriilor sau a plăcii în interiorul dinților cariați, ceea ce ar putea duce la infecții grave. De asemenea, acestea întăresc rezistența dintelui, pentru a-l împiedica să se ciobească și să se crape. În consecință, te sfătuim cu tărie să tratezi cariile atunci când sunt identificate pentru prima dată, pentru a preveni deteriorarea ulterioară a dintelui și a-i păstra integritatea.

Care este procedura de terapie a cariei?

În timpul procedurii de terapie a cariei, medicii stomatologi înlătură țesutul cariat din interiorul cavității. Acest lucru se face cu instrumente stomatologice specifice. Îndepărtarea țesutului cariat previne deteriorarea ulterioară a dintelui. Apoi, dentistul plasează o umplutură în partea deteriorată pentru a înlocui țesutul distrus de carie.

Tratament carii Implantoart
Etape tratare carii

Care sunt pașii exacți pentru efectuarea unei obturații?

În primul rând, medicul dentist injectează un anestezic local pentru a amorți zona din apropierea dintelui sau a dinților cariați care urmează să fie tratați. Anestezicul amorțește și gingiile și maxilarul din jurul dinților. Apoi, dentistul folosește un instrument de medicină dentară pentru a îndepărta caria de pe dintele afectat.

După îndepărtarea cariei, dentistul pregătește dintele pentru plasarea unui material de obturație. Metoda specifică utilizată pentru a introduce materialul de obturație depinde de tipul de umplere pe care îl obțineți (fie compozit, fie umpluturi ionomer de sticlă).

Ce fel de materiale de obturație există?

Dentistul modelează materialul de obturație pentru a se potrivi cu forma dintelui din jur. Acest lucru ajută la restabilirea forței și integrității dintelui și previne reintrarea bacteriilor și a cariilor. Scopul obturației este de a restabili sănătatea și funcția dintelui.

Aici calitatea obturație dvs. și calitatea muncii efectuate devin foarte importante dacă căutați cel mai bun raport funcțional/ estetic.

Implantoart utilizează ionomeri din sticlă EQUIA Forte Fil, pentru a se potrivi cu nuanța dintelui, spre a crea un aspect estetic ideal. Avem o grijă minuțioasă să potrivim obturația cu dinții din jur, astfel încât aceasta să se așeze perfect și să nu afecteze mușcătura.

Sistemul EQUIA Forte este compus din EQUIA Forte Fil și EQUIA Forte Coat. EQUIA Forte Fil este un ionomer de sticlă foarte rezistent, estetic, cu proprietăți fizice superioare, obținute prin noua tehnologie "Glasionomer hibrid".

Obturațiile din rășină compozită ajută la armonizarea cu culoarea dinților naturali, pentru a oferi cel mai bun rezultat estetic. Sunt foarte durabile și pot rezista până la 15 ani cu o igienă și o îngrijire adecvate. Se prezintă sub formă de pastă, pe care dentistul o introduce în cavitatea dentară. Pasta se mulează în forma exactă a cavității.

Medicul dentist plasează compozitul, pentru a umple complet cavitatea.

Obturatii performante Implantoart

Plasarea sa în straturi permite dentistului să modeleze materialul pentru a se potrivi perfect curburilor, fosetelor dinților, pentru a preveni alterarea mușcăturii.

Compozitul este sigilat folosind o lumină ultravioletă puternică pentru a întări rășinile compozite foarte rapid.

Aceste rășini au proprietăți care le permit să se întărească rapid, prin acțiunea razelor ultraviolete.

Aceste obturații sunt rapide, sigure și durabile. La sfârșitul acestui proces, va rezulta o oburație care are un aspect natural și restabilirea completă a funcționalității dintelui, fără modificarea mușcăturii.

Obturatie cu ionomeri de sticla la Implantoart

Care sunt avantajele obturației cu ionomeri de sticlă?

Utilizarea acestui material, pentru realizarea de obturații dentare, prezintă numeroase beneficii:

• Proprietăți fizice îmbunătățite: rezistență la uzură, rezistență la fracturare, durabilitate.
  • Rezistență la uzură și funcția de eliberare de fluor.
  • EQUIA Forte Coat este un lac transparent, autoadeziv, fotopolimerizabil, foarte rezistent la uzură.
  • Acest lac laminează obturația din EQUIA Forte Fil pentru a-i crește rezistența, pentru a sigila și proteja.
  • În același timp, îmbunătățește translucența și estetica obturației, oferindu-i un luciu natural.
  • EQUIA Forte Coat se aplică cu pensula, în strat foarte subțire si se fotopolimerizează.
  • EQUIA Forte Coat încorporează o formulare chimică nouă: monomeri croslincați și tehnologia patentată GC de nanoumplutură cu mono-dispersie.

Cum îți dai seama că ai o carie dentară?

De cele mai multe ori, indicatorii amplitudinii unei carii dentare sunt dimensiunea și locația cavității. Inițial, atunci când caria începe să se dezvolte, este posibil să nu aveți indicatori, dar pe măsură ce caria dentară crește în dimensiune, simptomele pot fi:

• Dureri de dinți;
  • Sensibilitate dentară;
  • Durere ușoară până la ascuțită atunci când mănânci sau bei produse dulci, fierbinți sau reci;
  • Cavitate vizibilă în dinți;
  • Dureri la masticație.

Dacă bănuiești că ai putea avea o carie, te sfătuim să apelezi la clinica noastră stomatologică, pentru a stabili o consultație.

Recomandăm controale dentare periodice/ igienizare profesională odată la fiecare 6 luni, astfel încât să putem monitoriza eventualele semne și simptome. Pentru a preveni cariile, îți recomandăm să îți periezi dinții de două ori pe zi și să folosești ața dentară zilnic.

Dacă ai o carie sau bănuiești că ai avea, sună acum la Clinica Implantoart, la numărul de telefon 0722 543 210.

Scopul nostru este să îți asigurăm sănătatea bucală și să îți conservăm și înfrumusețăm zâmbetul!